Nové byty kupují hlavně mladé páry

Rok 2015 byl ve znamení rekordního prodeje nově postavených bytů. Jen v Praze se jich prodalo kolem sedmi tisíc, což je nejvíc v historii. Odborníci očekávají, že letošní rok bude ještě úspěšnější.

Podle odhadů by se do prosince 2016 v metropoli měly prodat byty za téměř 30 miliard korun. A že je z čeho vybírat! Nejen na území hlavního města nově vzniká, nebo se rozšiřuje řada projektů. Jednoznačně přitom vede zájem o skvěle občansky vybavené okrajové části měst s možností sportovního vyžití, které se staly trendem posledních let. Tyto lokality umožňují kvalitním developerům kultivovat celé okolí projektů a zlepšovat občanskou vybavenost, což v centru města jednoduše nelze.

Nejen občanská vybavenost

Zájem je především o rodinné bydlení s dispozicemi 3+kk a 4+kk, jež nabízí zároveň dostatečné parkovací možnosti pro osobní vozy, s benefitem například v podobě pohonu LPG. Osvícení developeři nezapomínají ani na zázemí představované například místností pro mytí kol po projížďce terénem, aby je majitelé nemuseli zablácená ukládat do sklepů nebo je nenosili po společných chodbách do bytů.

Cenové pobídky

O cenově dostupné novostavby mají zájem zejména mladí lidé kolem 35 let, kteří tvoří přes 70 procent kupujících. Na nových bytech oceňují zejména konečnou cenu, díky níž už nemusí počítat s dalšími výdaji na rekonstrukce. Pozornosti se těší projekty umožňující klientské změny podle přání budoucích majitelů. Jejich častým předmětem bývá například rozvod elektroinstalace tak, aby přesně odpovídal budoucímu rozvržení nábytku v bytě. Této variability využívá až 40 procent kupujících.

Pro založení rodiny

Nové byty si kupuje přes 40 procent bezdětných párů, kteří tento počin považují obvykle za výchozí bod pro založení rodiny. Právě tato skupina si v podstatě vynutila, aby byla v lokalitě věnována potřebná pozornost volnočasovým aktivitám a možnostem sportovního vyžití, zkrátka zaměření na kvalitu života svých budoucích obyvatel. Cení se dětská hřiště, cyklostezky v okolí, hřiště na plážový volejbal či fitness pod širým nebem. Součástí projektů bývají rovněž menší komerční centra s obchody, kavárnou, mladí rodiče rozhodně ocení i mateřskou školu.

Text: redakce: -ll-, foto: Star Group, YIT, JRD, CAMA Architekti

Sdílet tento příspěvek na

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *